Alleen op kerst
Als iemand dit jaar kerst alleen doorbrengt, laat het me dan weten.
Ik moet wat stoelen lenen
Een algemene categorie voor alle moppen die niet direct ergens anders kunnen worden ondergebracht. Maar dat wil niet zeggen dat ze niet grappig kunnen zijn natuurlijk.
Als iemand dit jaar kerst alleen doorbrengt, laat het me dan weten.
Ik moet wat stoelen lenen
Een paar dagen voor kerstmis werd een Belgische ambassadeur gebeld door een radiostation met de vraag wat hij voor kerstmis wenste. De ambassadeur bedacht wat leuks en vertelde dat aan de radiojournalist.
Een paar dagen later luisterde hij naar de uitzending:
"We hebben drie ambassadeurs gevraagd wat ze wensen voor kerstmis. De Franse ambassadeur wenste vrede in de hele wereld, de Duitse ambassadeur wenste een medicijn tegen kanker en de Belgische ambassadeur wenste een doos met chocolaatjes."
Een man is op ziekenbezoek bij zijn Italiaanse buurman, die een zwaar verkeersongeluk heeft gehad. Hij ziet er niet uit: in het gips, onder het verband, allemaal slangetjes en infusen. Het lijkt wel een mummie. De man probeert een gesprek te voeren, maar zijn buurman ligt met zijn ogen dicht en reageert niet. Plotseling spert hij zijn ogen wijd open en begint te rochelen en krijgt er met zijn laats adem noch net uit:
"Mi stai bloccando il tubicino d'ossigeno, pezzo di merda...."
De man grift zijn laatste woorden in zijn hart.
Op de begrafenis vertelt hij de in het zwart gehulde weduwe dat haar man nog iets heeft willen zeggen.
"En," vraagt ze met betraande ogen, "dat hij van me hield?"
"weet ik niet," zegt de man, "maar het klonk als Mi stai bloccando il tubicino d'ossigeno, pezzo di merda...."
De weduwe gilt en valt flauw.
"Wat is er?" vraagt de man geschrokken aan haar dochter, "wat heeft hij gezegd, wat betekent dat dan?"
"Je staat op mijn zuurstofslang, lul."
Zegt de chef tegen zijn nieuwe ondergeschikte: 'Pak eerst maar eens de bezem en veeg het hier goed schoon!' 'Maar mijnheer, ik heb aan de universiteit gestudeerd!' 'Dan ligt de zaak natuurlijk anders. Geef mij die bezem maar, dan zal ik 't u eerst eens voordoen!'
Sta ik over laatst in de file draait die vent in de auto naast mij zijn raampje open...
Ik denk dat die iets wil vragen en draai ook mijn raampje open...
Zegt die vent: Ook een scheet gelaten?
Het huis van een oud vrouwtje staat in brand. Een brandweerman komt haar halen en zegt: ‘Nog even de tandjes op elkaar, we zijn bijna beneden.’
Het vrouwtje antwoordt: ‘Oei, dan moeten we terug. Mijn gebit ligt nog op mijn nachtkastje!’
- Al gedacht aan Tandverzekeringen ?